Orientarea vocațională a tinerilor este esențială pentru integrarea lor eficientă pe piața muncii și alinierea la mediul de business dinamic de astăzi. În contextul unei economii globale în continuă schimbare, tinerii trebuie să fie pregătiți nu doar cu abilități tehnice, dar și să își asigure competențe care să le permită inovareași adaptarea continuă, iar orientarea vocațională ajută tinerii să își descopere talentele și interesele,facilitând alegerea unei cariere care să le ofere satisfacție profesională și personală.
Totodată, compensează pentru lacunele din sistemul de învățământ actual, care nu reusește să asigure contactul elevilor cu mediul profesional, și nici să transfere către aceștiasuficiente competențe în a-i pregăti pentru viață, fapt relevat și într-un studiu recent al UP Generation, care a evidențiat că peste 70% dintre tinerii din România își doresc să învețe mai multe decât ceea ce le oferă școala sau facultatea.
Monica Florea, fondator și CEO UP Generation, cu o experiență de 25 de ani în crearea de echipe pentru antreprenorii români, a explicat la Observator Antena 1 care sunt momentele vitale pentru tineri în procesul de identificare și cultivare a vocației lor.
,,Se pune puțin accent pe zona de orientare vocațională, care este esențială.Copiii și tinerii trebuie expuși la contexte în care să judece cu propria minte,să identifice exact ceea ce le place să facă, nu doar ceea ce le place să studieze.La 14 ani, părinții trebuie să fie primii interesați de partea de orientare vocațională,care ne poate arăta ce abilități au tinerii noștri, ce talente și ce interese au.O altă etapă ar mai fi la 17-18 ani, înainte de a se înscrie la facultatesau de a alege ce vor să studieze mai departe”, a declarat Monica Florea la Antena 1.
Aceste două etape și provocările care le însoțesc sunt aprofundate în cadrul programului de mentorat Life Skills Pro. Aici, tinerii învață să depășească momentele dificile din viață, chiar și cu prețul unor erori. ,,Ei sunt expuși, prin programe de mentorat,prin programe de voluntariat, în școală, acasă, de către noi,de către părinți,la tot felul de contexte, în care să își pună la treabăgândirea critică, capacitatea decizională, îi integrăm în deciziile care le vizează propriul destin, apoi îi lăsăm să și greșească. Scopul este să le aratăm cum se pot ridica repede de acolo. Au nevoie să-și ia propriile lecții, să-și trăiască propriile greșeli, important este să-i pregătim să facă față cu succes acestora. Asta face mentoratul – antrenează capacitatea lor de a-și găsi soluții la propriile situații cu care se confruntă”, a completat Monica Florea.
Integrarea tinerilor pe piața muncii nu se rezumă doar la găsirea unui loc de muncă, ci și la capacitatea acestora de a se adapta la cultura organizațională și la cerințele specifice ale mediului de business. În acest sens, UP Generation a dezvoltat Life Skills Pro – singurul program de mentorat care îi echipează pe tineri cu cele mai importante abilități de viață, care să le faciliteze drumul către succes. Acestuia i se adaugă și programul de mentorat Business Pro, destinat tinerilor de peste 20 de ani, care îi pregătește pentru a deveni in intraprenori si antreprenori.
Iar Dezvolio este programul care sprijină tinerii în alegerea carierei și a unui parcurs profesional aliniat cu aspirațiile și potentialul fiecăruia.
UP Generation își propune să fie un liant între tinerii pe care mediul de afaceri îi caută și mediul profesional pe care aceștia vor să îl acceseze, într-o rețea reală de suport și ghidare alături de companiile partenere, care să îi sprijine în parcursul ales.
Toate detaliile despre programele de mentorat ale UP Generation, despre cursurile din cadrul acestora și despre echipa de mentori se găsesc pe www.upgeneration.ro.